Прочетен: 2460 Коментари: 3 Гласове:
Последна промяна: 24.04.2008 17:33
17 февруари 1985г. 01:25ч.
Товарен влак №1702 в състав от 70 празни вагона и дизелов локомотив се движи от Петрозаводск – столица на република Карелия, към Костамукша. Управляван е от С.Орлов – машинист, и В.Миронов – негов помощник.
Недалеч от гара Нови Пески, машинистът и помощникът му забелязват как вдясно зад дърветата, паралелно с влака се движи светещо кълбо. Внезапно, от кълбото към земята се проточва ярък сноп светлина. След няколко секунди снопът светлина не просто изгасва, а се прибра, вмъква в кълбото.
След което кълбото рязко сменя посоката си на движение, пресича пътя на влака и застава петдесетина метра пред локомотива. За да избегне сблъсъка машинистът “удря” спирачки и изключва двигателя. Но неизбежното при такива случай политане напред, породено от инерцията, не се случва - влакът продължава да се движи със същата скорост, сякаш не са задействани спирачките. Машинистите се споглеждат изненадано – тайствена сила е започнала да тегли влака, тежащ 1560 тона, и от горе на всичко - с “набити” спирачки и изключен двигател.
Мъжете с интерес наблюдават приближаващия се хълм, където влакът ще започне да набира височина. Никаква промяна. Тайнствената сила тегли влака със същата скорост и по стръмнината.
Машинистите заоглеждат и обекта. Полупрозрачно кълбо в диаметър около 4м. Движи се пред влака беззвучно, без да допира земята.
Машнистът Орлов се свързва с дежурната на гара Нови Пески Зоя Панщукова, но тя нищо смислено не разбира и излиза да посрещне влака. И вижда как към входния семафор, със скорост от 60км в час, се приближава дизелов локомотив, а пред него лети светещо кълбо
При входния семафор кълбото се отдалечава от влака и заобикаля гарата. Но да спре влакът на гарата е вече много късно. И той я преминава без да намалява скоростта.
На изходния семафор кълбото изкача иззад дърветата и отново заема място пред дизеловия локомотоив. При тази маневра се получава удар, скоростта резко пада на 30 км/час. В кабината се разлитат различни предмети, а машнистите политат към предното стъкло. После влакът започва да набира скорост, теглен от НЛО-то.
В началото на гара Застава кълбото се отдалечава към близката гора и влакът този път има възможността да спре. Може би, защото товарният влак тук задължително трябва да спре, в очакване да пристигне насрещният влак, пътуващ за Петрозаводск..
Орлов решава да използва кратката почивка за да слезе и да провери състоянието на колелата, които след такъв спирачен път, според него “би трябвало да станали квадратни”. Но някаква сила не му позволява да слезе.
Когато насрещният влак профучава през гарата, кълбото отново изкача пред товарния влак и започва да го тегли
След няколко километра кълбото внезапно се отделя от позицията си пред локомотива, описва дъга във въздуха и навлизайки сред дървета на близката гора се загубва от погледа на машинистите. И повече не се завръща.
Цялата тази история продължава 1 час и 20 минути. Кълбото тегли влака, чието общо тегло е 1560 тона, на разстояние повече от 50 км. За това време и разстояние, когато двигателят на локомотива не е работел, са останали неизразходвани 300 кг дизелово гориво.
Достоверността на случилото се потвърждава и от диаграмите на самозаписващите устройства, монтирани в кабината на локомотива.
Преди този случай прелитането на кълбото е наблюдавано и от гара Кутижма.
Пред разследващата комисия машинистът Орлов изказва предположението си, че на моменти е имал усешането, че влакът не е в съприкосновение с релсите, а е над тях, сякаш виси във въздуха .
За още подобно инфо ?
пише. Конкретно за случая - освен на руски има материали и на английски.